duvetmia

2013-09-01
17:53:46

Back to basic

Jag har bestämt mig för att ta upp bloggandet igen, men den här gången har jag bestämt mig för att nischa den lite på träning och min viktnedgång. Det senaste året har jag hamnat i ett mindre bra ätmönster, men de senaste 3 månaderna har det spårat ur och träningen fallit bort nästan helt. Jag vet inte vad jag väger, om jag ska vara helt ärlig, för jag är rädd för att se hur mycket jag gått upp.. Den domen ska jag få imorgon (om jag kommer ihåg det..) innan jag åker och jobbar, även fast idag är min officiella "get-back-on-track-dag". 
 
Så, vad är planen då? Hela september har jag sockerstopp och ska utföra någon typ av fysisk aktivitet varje dag. Imorgon jobbar jag 7.30 - 22.15 och har sammanlagt 90 minuters rast, vilket gör att mitt fysiska arbete får räknas in eftersom jag inte hinner träna. När jag inte jobbar delad tur ska jag antingen gå en promenad, styrketräna eller springa varje dag. Jag ska äta nyttigt och har som mål att tappa ungefär fem kilo. Exakt månadsmål blir satt imorgon eftersom det beror på lite vad jag väger. Fem kilo låter kanske ganska mycket, men det är egentligen ett lågt satt mål eftersom min kropp har väldigt mycket extra vätska efter mitt hemska leverne och jag räknar med att tappa ett par kilo redan inom ett par dagar.
 
Det är drygt 17 veckor kvar till nyår och då räknar jag med att jag har nått min målvikt - 60 kilo. 
 
Såhär såg jag ut när jag och P var iväg och vandrade för ett par veckor sedan.
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: